بازدیدها: ۶۵۱

این روزها با گسترش ویروس کرونا در بسیاری از کشورهای جهان، “دورکاری” و توصیه به کارمندان به کار کردن در منزل به منظور پیشگیری از سرایت این ویروس و قطع زنجیره انتقال آن از یک سو و عدم توقف فعالیت سازمان ها، به تنها گزینه دولت ها و کارفرمایان تبدیل شده است.

شرایط کنونی ناشی از شیوع کرونا در جوامع مختلف موجب شده تا “کار در منزل” به عنوان یکی از تدابیر جدی دولت ها در کنترل و مهار این بیماری همه گیر، مورد ارزیابی قرار گرفته و میزان آمادگی شرکت ها و سازمان ها از نظر امکانات، منابع و شرایط لازم برای این امر سنجیده شود.

طبق اعلام سازمان بین المللی کار، دورکاری موجب استقلال بیشتر کارمندان در انتخاب ساعات کاری، افزایش بهره وری منابع انسانی، ایجاد توازن و تقویت ارتباط میان زندگی شخصی و شغلی افراد، کاهش هزینه های رفت و آمد کارمندان، افزایش تمرکز در منزل و کاهش هزینه های کارفرما می شود.

علاوه بر جنبه “فردی و حرفه ای” کار کردن از راه دور، رویکرد “اجتماعی و جهانی” این سیستم کاری نیز مورد توجه است؛ در رویکرد دوم به تاثیر دورکاری بر شرایط اقلیمی و نقش کمک کننده آن در حل و فصل پاره ای از مسائل اجتماعی و محرومیت زدایی در بسیاری مناطق توجه شده است.

یکی از دلایل اصلی عدم استقبال مدیران از این شیوه کاری و مقاومت در برابر آن، مباحث مرتبط با امنیت دسترسی از راه دور کارمندان به سرویس‌دهنده‌های سازمان است که نگرانی بسیاری از جانب حراست نیز به‌شمار می‌رود.

شرکت گسترش ارتباطات هوشمند اسپادانا مفتخر است با ارائه‌ی طرحی بسیار موفق و ایمن در بسیاری از شرکت‌ّ‌ها و دستگاه‌های کشور خدمات ویژه‌ای ارائه دهد ونگرانی‌های سازمان را با استفاده از زیرساخت بسیار امن و ارزان در قبال دورکاری پرسنل خود به حداقل برساند.

برخی از امکانات این راه‌کار جامع عبارت است از:

• سیستم‌عامل لایو مبتنی بر لینوکس
• متفاوت بودن و منحصر به فرد بود الگوریتم ارتباطی هر یک از کاربران نسبت به یکدیگر
• رصد و نظارت عمیق بر ترافیک کاربران راه‌دور
• محدودیت و اعمال قوانین و کنترل دسترسی هر یک از کاربران جهت دسترسی به سیستم‌های سازمان
• امکان محاسبه کارکرد کاربر و دریافت گزارش از آن
• عدم دسترسی کاربر به سیستم شخصی خود در هنگام استفاده از نرم افزار
• اعمال محدودیت زمانی اتصال به سیستم جهت بالبردن امنیت اطلعات مجموعه
• عدم توانایی کاربر در هر گونه کپی برداری از اطلاعات (Disable is PrintScreen & ClipBoard)
• ضبط کلیه‌ی تلاش‌های کاربر جهت ارتباط با شبکه‌ی سازمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *